söndag 25 september 2011

Hammarsjön

Då har vi rekfiskat 2 dagar till innan gäddhuget. Fisket i lördags var bra! 7 fiskar upp men inga giganter. Största fisk på 3 kilo. Slider och vår ena nya jigg funkade väldigt bra!
Idag (Söndag 25 sep) så tappade jag en riktigt fin bit efter en bra fight. Tyvärr så gick hon segrande ur striden. Hade henne inne vid båten två gånger men hon stack iväg. En tredje och sista gång kommer hon in till båten och jag ska ta henne med gälgreppet, då stegrar hon och betet åker ur munnen. Så från och med nu så kommer håv alltid att åka med på våra fiskepass! Svårt att gissa vikt på henne, men säger jag 100cm så ligger jag iaf under vad jag tror.

Vi fiskade av och hade ett ganska så bra fiske med tanke på vädret. En flicka på 4 kilo kom upp iaf på en plats där vi tappat ett par stora dom senaste turerna så vi har höga förväntningar på tävlingen och hoppas Jiggen ska leverera även då!





                                                         C&R är det enda vi tillämpar!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar