måndag 12 september 2011

Höstens första jerkbaitpass!

I helgen som nu passerat så har jag och Jocke spenderat två dagar i jakt på upplevelser och storgäddor. Det ena har vi fått och det andra var det lite snålt med men så är fisket ibland. Vi började att på lördag eftermiddag köra ett eftermiddagspass på Ivösjön och där lyckades jag landa 4 små snipor medans Jocke ryckte jerkarna ur munnen på dem. Fisken tog på stora beten som fiskades relativt långsamt men det är snipor så vad för slutsatser kan man dra från det ? Inga troligtvis men det var skönt att kasta av sig och känna lite hugg.

Dagen efter bestämde vi oss för att leta upp lite platser inför det kommande "Gäddhugget" i Oktober i Hammarsjön. Vi åkte runt och dängde våra jerkbaits på alla möjliga ställen i sjön och blev iallafall lite klokare än vad vi var tidigare på hur gäddorna fungerade. Inga stora fiskar landades men vi sparar dem till "Gäddhugget och tar dem då istället.

Utöver det fastnade vi även i en gammal rutten ryssja som låg på 50 cm djup mitt i farleden. Inga utmärkningarna eller något så vi slet upp den och slängde skiten på land, rent livsfarligt att placera en sån mitt i en farled om man frågar mig.

Helgens kaxigaste gädda!

Tight Lines
Erik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar