tisdag 6 mars 2012

Större flicka bjöd upp till dans!

Jag och min sambo Elin hade tänkt att ta en fika ute i det vilda idag! Herr Scott och fru Abel var givetvis med! 3 gäddor upp på 1 timmes fiske!
Den "stora" flickan var 90cm lång och vägde in på 6250g!
Hade en liten rackare på precis kastet innan. När jag kastar ut flugan igen så känner jag bara det tar tvärstopp. Riktigt kul att en lite större fisk vill vara med i matchen och ändå visar sig vara pigg och kivas lite innan hon hamnar i min famn. Iglarna hon hade på sig visar att hon står stilla och trycker och väntar på  att få leka med pojkarna. Det var lågvatten idag vilket gjorde att jag valde att fiska i lite djupare partier och VÄLDIGT långsamt. Vilken färg jag hade på flugan? Färgen framhäver hennes ögon!

Här är en kort beskrivning av Elins bild av det hela!

Det är ibland svårt för oss att hitta tid att umgås på tu man hand. Vi har många järn i elden och allt som oftast, när vi ska ha lite kvalitetstid får vi inte vara ensamma. Nej, fiskespöet ska med som ett femte hjul. Men, vad gör man som sambo till en fisketokig? På plats bredde jag ut filten och dukade fram fikakorgen. Fika är mitt uppdrag och ett krav för att jag ska följa med. Jag lät Jocke ta några kast, utan resultat. Jag tänkte att ja, det blir som vanligt, det vill säga att jag har tidigare fört den oturen med mig, att det inte blir någon fisk, och om det blir det, så blir det småsnipor som Kalle skulle sagt. Idag, idag skulle det bli ändring på det. Efter god picknick bytte Jocke fluga och gav sig ut i vattnet igen och sa att han skulle fiska lite djupare. Mitt på sidan 205 i min bok utbrister Jocke.. "älskling, fort, kom hit, den här är bättre". Efter ett par sekunders förvirring förstod jag att jag skulle ta mig närmare honom och ha kameran med mig. Jag får då se den största fisk jag någonsin sett och en Jocke jag aldrig tidigare sett. "Wooooow" och "yeeeees" och andra konstiga glädjerop i fantastisk falsett. Besten vägde 6250 gram, Jocke behandlade den som ett barn och var definitivt lycklig som ett barn. Roligt! Tänk vad det där fisket kan göra med män.

  


3 kommentarer:

  1. Havet! Skåne och Blekinge! Mer exakt vill vi inte berätta!!
    Mvh Jocke

    SvaraRadera