fredag 18 maj 2012

Dubbla 20 +!


Tjenare!

Har varit ute på havet igen nu här på Söröya och fiskat lite riktat fiske efter stortorsk. Med hjälp av riktigt stora jiggar, alltså inte på 15-20 cm utan snarare 40 cm och 730 g tunga har jag lyckat sålla bort all liten fisk och rikta mig mot de stora. Senaste turen gav mig 5 landade fiskar där minsta vägde strax över 15 och de två största på 20,5 kg och 22,5 kg! Helt vansinnigt bra snittvikt på hela 18,6 kg fördelat på 5 torskar! Jiggen jag har använt är en nyhet för i år och heter "Big Bob"och den fungerande färgen har varit blå med rosa stjärt. Denna är framtagen av Fairpoint! Ska ni satsa på stor torsk så kör med riktigt feta jiggar, dem kan inte bli för stora! Fler turer kommer och fler drömfiskar! Till dess får ni alla ha ett skitfiske för det ska jag ha!
22,5 kg

20,5 kg





























Tight Lines

Erik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar