lördag 7 januari 2012

Årets första karppass!

Nu är det äntligen nytt år och nya möjligheter!

Jag hoppas att 2012 kommer bli ett kanon-fiskeår! Och för inte ligga på latsidan gjorde jag mitt första karppass för året nu i torsdags kväll/natt. Jag kom fram till dammen ganska tidigt för att få upp tältet och få ut grejerna innan mörkret föll.


Timmarna gick och under kvällen hände inte speciellt mycket, hade lite småpill på två spön men ingen karp som riktigt ville fastna på kroken, inte för vi hade förväntat oss någon fisk men det hade varit roligt med en januari-karp, det enda vi fick nöja oss med var ett VM-guld till Småkronorna istället!


Jag köpte även månadens nummer av Fiskejournalen och upptäckte att jag har fångat 8:e största gräskarpen förra året! Alltid nåt att glädja sig åt när det är nytt år.


Fiska på nu och lycka till under fiskeåret 2012!

Skitfiske / Fredrik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar