lördag 31 december 2011

2011

2011 är nu snart slut och jag när jag tänker tillbaka på hur mitt fiske har varit detta år så kan jag inte skryta om någon praktfisk trots antal dagar vid vattnet. Men En sak jag kan säga är att jag har haft rolig. Jag har lät känna många nya fiskebrödrar, jag har testat en massa nya fiskemetoder och framför allt jag har blivit ett år äldre...


2011 började med en tuff kall vinter. Kung Bore höll sitt järngrepp hårt i Skåne och vintern släppte inte för ens i slutet av Mars. Detta innebar för mig och många andra att kustfisket efter havsöringen var tufft. Dock var isfisket bättre än på en herrans massa år och man kunde fiska på isarna ända in i April. När väl våren kom släppte Havsöringfisket och jag hadde otroligt bra fiske ända fram till högsommaren.




Droppshot! Ja vad ska jag säga... Det kan väl inte ungått någon att många i vårat fisketeam drabbades av Droppshotfeber. Droppshotfisket levererade ett helt fantastiskt Abborefiske i helge å.





Fisket under hösten gav många här i teamet fina gräddfångster. För min del kan jag som sagt inte skryta om någon praktfisk men jag kan med glädje säga som säkert många andra, att gäddan är på gång tillbaka i havet. Jag och Jocke har fångat mer än 500 gäddor tillsammans i år i havet. Och nästan alla har varit ett eller tvååringar. Och detta är ett gott tecken för framtiden. Men det vill till att man förvaltar fiskevattnet väl och att man inte tar hem mer fisk än vad man kan äta.

Andreas vinnargädda i Gäddhugget

Albin med en 100 klubbare

Jocke med en fin kustgädda



Eriks lite annorlunda fiskepose 



Blekingesnipa

Alltid C&R

Våra metkillar i teamet har levererat  en massa fina stora fiskar i år.

Fin sik från skräbeån

Skäbeås sik

Karp

Fet lake

Fredrik med en fin sutare

Här kommer en del andra fina fiskar som också har kommit upp under säsongen.












Våran blogg har under detta år haft ca 19000 unika läsar och det är mycket mer än vad vi trodde och hoppades på.
Jag och hela Team Fiskeknuten vill tacka alla våra läsare för detta år. Nu blickar vi framåt med spänning och hoppas på att den där drömfisken kommer upp.



Ut med Er och fiska för det skall jag.

Skitfiske!!!

// Kalle Fiskeknuten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar