tisdag 6 december 2011

Gäddfiske i Blekinge! Men hur klär du dig innanför dina vadare?

Det blev lite gäddfiske i helgen ändå! I lördags var jag och Kalle ute och fiskade i Blekinge. HÅRD vind gjorde vattnet svart som natten och vindar på upp emot 22m/s gjorde stora delar av våra favoritplatser helt ofiskbara. Vid femte viken hittade vi äntligen vatten där vinden låg på utan att vara helt svart. Vattnet var perfekt färgat. Vinden låg rakt in och vi kände på oss att nu skulle nollan ryka! 3e kastet så drar Kalle dagens största fisk på 4kg. Riktigt kort och fet blekinge gädda. Efter detså rassla de till. På en timmes fiske landade jag och Kalle 11 gäddor. Faktiskt inte en enda mini snipa utan alla låg mellan 2-3.5 kg. Våra Scott spön fick verkligen visa vad dom gick för i detta vädret. Jag kör ett S4s #8 där jag gick upp till en klass 9 lina för att kunna behärska vinden. Kalle kör s4s #9 med klass 10 lina.
Tyvärr så blev det inga bilder. Men vi lovar att till nästa gång så ska vi ta kort på varenda landad fisk!


Nu när vintern knackar på dörren så finns det inget värre än att frysa under ett fiskepass. Jag tänkte lägga en liten simpel guide hur du ska klä dig så du slipper stå och huttra i dina vadare.

Lager 1
Underställ och strumpor! Gärna knälånga håsor!

Lager två! Fleece underställ! Gärna tjocka ull strumpor över!

Kör man med detta och kombinerar det med en tjockare tröja och en riktig jacka så ska det endel till för att man ska börja frysa!
Mjuka klappar är bra klappar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar