onsdag 28 december 2011

Produktutveckling

När jag gick igenom min "havsöringsutrustning" mindes jag plötsligt att jag förra året var måttligt irriterad över min håv från Guideline. Anledningen är att den har en ögla i handtaget för fastsättning av håvmagnet, gummiband osv. använder man denna så kommer håven att hänga upp och ned. Handtaget kommer alltså att peka upp mot nacken - synnerligen irriternade. Andra håvar har en integrerad magnet längst ut, mycket smartare. Istället för att kassera min i övrigt fullt funktionella håv och spendera en massa pengar på en ny beslutade jag mig för lite produktutveckling:

Fram kom epoxy och lite snöre. Limmade fast ena delen av den delbara magneten från anordningen som skall fästa fast håven vid gummibandet i nacken. Detta säkrades med lite grövre tråd. Grilltråd, alltså sådan man använder för att knyta ihop kött innan det åker in i ugnen, tror jag att det var. Snyggt? Njaaa... Funktionellt? Vi får väl se...



"Nothing makes a fish bigger than almost being caught" - Okänd

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar