fredag 23 november 2012

Laxtrolling på ett soligt Vänern!


Tjenare!

Äntligen har jag kommit ut på lite fiske igen och denna gången gästade jag Stefan Ternbom i hans trollingbåt på Vänern! Med på turen var också min fiskekompanjon Christian Karlsson. Vi gav oss ut innan soluppgången och startelvan fast endast med 10 spön var ute innan det var helt ljust och kändes som det skulle bli en mycket bra dag. Efter ca en timme smäller det till i ytan på en tomic och första laxen drillas in lugnt och försiktigt och kan vägas till 6,2 kg. En underbar start på ett helt galet fiske! Redan vid halv 10 hade vi landat tre godkända laxar och även ett par gäddor på runt 4-5 kg som är vanliga bonusfångster vid laxfiske på Vänern. Vi fortsatte fisket i samma takt med tomics i linändan och under hela dagen blev vi generöst belönade med den ena fina laxen efter den andra varvat av ilskna gäddor! Totalt under fiskedagen landades vi 9 laxar, hade ett par som lossnade i drillen, en som oturligt nog lossnade precis vid håven samt ett 10-tal gäddor på vikter mellan 3-6 kg. Vi sparade några av laxarna som matfiskar och konstaterade att ibland prickar man rätt och då kan det vara riktigt, riktigt bra. För er som undrar vem jag nu fiskat med så är det en erfaren och väldigt duktig laxfiskare från Kristinehamn. Ni kan se hans blogg här : http://storfeskern.blogspot.se

Stort tack till främst Stefan för att jag fick följa med ut men även till Christian för trevligt sällskap, ett grymt fiske och en väldigt god stämning i båten!




























Tight Lines

Erik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar