onsdag 7 november 2012

Två nya personbästa!

Hallå!

Dags för ett nytt inlägg då jag och två polare varit ute på lite gäddtrolling i Ivösjön.

Dagen kunde inte börjat bättre då tjejpolaren lyckas fånga en helt okej gädda, fisken blev ett nytt personbästa på både vikt och längd! Fiskens längd mättes till 98 cm och vågen stannade på 6,7 kg.

Rund och go!
Strax därpå var det min tur, rullen tjöt och jag tog tag i spöt och kännde riktigt tung-gung. Jag kunde knappt rubba fisken, gäddan pressade sig mot botten och gjorde rusningar men efter 10 min så kunde vi håva fisken. En lång fisk som var hela 112 cm och hade en vikt på 9,3 kg. Det blev även nytt pers för mig! :)

Grymt läcker!
Timmarna tickade på och mot slutet av dagen hade vi landat sju fiskar. Helt okej dag får man säga när vi kör hem med två nya pb i båten! :)


Skitfiske / Fredrik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar