torsdag 25 oktober 2012

Monster-id!

Hallå alla!

Det var ett tag sen jag bloggade, då jag inte haft nåt vidare bra fiske. Så har inte känt att de har varit lönt att blogga.

Men nu kommer äntligen ett i varje fall, jag och polaren i mitt andra team bestämde oss att ge oss på idarna i Mörrums-ån. Har försökt många gånger att lura upp en vettig id från denna å men utan vidare resultat. Hur som helst, vi kom till ån runt 10-tiden och redan första halvtimmen lyckas vi båda riktigt bra, Goofy lyckas kroka en runt 2,4 kg och strax därefter var det min tur med en id på 2560 g!

Allt efter som timmarna gick blev fisket sämre, Goofy lyckades dock kroka två mindre idar under denna tiden. Precis innan mörkret var på väg fick Goofy ett monster hugg med bra tung-gung i. Efter en ganska lugn fight kunde jag håva fisken och lyfta håven och båda börjat vråla av glädje då vi inser vilket monster det är!

Jag krokar av och mäter fisken medan Goofy fixar med kamera och våg osv. Längden stannar på 61 cm och vi inser att den är över 3-kilosstrecket. När vi väger den stannar vågen på 3348 g för att vara exakt. Vilken glädje och vilken känsla att få se såna här monster, efter ett par snabba foton får fisken simma tillbaka i ån!

3348g 61 cm!
Skitfiske på er  / Fredrik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar