måndag 8 oktober 2012

En meter gädda

Tidigt på lördagmorgonen begav sig jag, Johan och Nippe ut på ännu ett härligt gäddäventyr längs den skånska ostkusten. Vi kom fram till först platsen och började fiska av den. Nästan omgående fick Johan en mindre fisk. Efter ca 2 timmars fiskande med endast en fisk upp så beslöt vi oss för att byta plats.

Vi letade upp en vik där det låg bra pålandsvind och där det var bra färg i vattnet. Efter ca 20 minuters fiske suger det till rejält i mitt spö. Jag känner direkt att detta är en bättre fisk. Fisken stångas och bökar rundor i tången och jag får vid flera tillfällen dra loss fluglinan från botten med händerna.

Efter ca 10 minuters brottande med fisken lyckas jag tillslut att landa den. Fisken mätte 101 cm och jag kan nu äntligen bocka av en meters gädda tagen i havet.

Fisken tog flugan endast 2 meter från land, och flugan den föll för var en bronsfärgad Flashfluga.
När fisket var slut för dagen så hade vi landat 14 fiskar totalt. Alla fiskar släpptes givetvis tillbaka.



101 cm och en glad kille
Ut med er och fiska!!!

// Kalle Fiskeknuten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar