söndag 13 maj 2012

Drömbraxen

Dags att blogga då jag har varit ute på lite äventyr .

Veckan som varit har jag tillbringat 4 dagar nere vid Rögle dammar för att fiska brax . Jag åkte ner på måndagen för att få upp alla grejer och hålla en bra plats !

Redan första dagen lyckades polaren fånga en brax på 6,1 kg. Riktigt bra start. Dagarna gick, men det var riktigt trögt fiske för vår del. Inte förrän sista natten skulle jag fånga en fångst jag sent kommer att glömma!

Runt halv två-tiden tjuter det i mitt larm. Jag springer fram och lyfter spöet utan att känna något motstånd!
Fisken hade simmat mot mig så jag fick veva ett tag innan jag fick kontakt med den!

Redan från första början kände jag att det var en riktigt tung fisk! Efter en ganska lugn drillning kunde polaren håva den, och han skriker rakt ut: Det är LÄTT en sjukilosbrax! Jag var lite skeptisk men när vi mätte fisken ända till 76 cm och en omkrets på hela 60cm kom mitt segervrål! Men frågan var hur stor är fisken egentligen? Fisken pressade vågen till 7,22 kg. Alltså slog jag mitt gammla PB på 5,4 kg. En höjning med 1,8 kg! Lyckan var total och jag kunde åka hem lyckligare än någonsin. Att vara en bland få i Sverige som har brax över sju kilo känns så skönt!


Bra kondis.

76 cm


Ut och fiska. Nu när vårfisket verkligen är igång!

skitfiske / Fredrik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar