lördag 19 maj 2012

Första laxen!

Efter en hel del metpass tyckte jag de va dags att byta teknik och hänga med polarens pappa ut på laxtrolling!

Kom ut på havet runt 7-tiden på morgonen. Hinner inte mer än köra 20 min innan vi får ett dubbelhugg! Ena fisken pressade vågen till 8,7 och andra till 10,3! Grym start. Men timmarna gick och fiskarna verkade vara helt bortblåsta! Inte förrän runt 4-tiden på eftermidagen skulle de bli min tur! Drillar fisken ett tag och sen kliver fisken av ca 20 meter bakom båten! Blev sjukt förbannad när jag såg att de var en bra fisk plus min första lax!

Men det skulle bara dröja ca 30 min innan jag fick en ny chans och denna gången sitter fisken stenhårt! Efter en grym fight med många rusningar kunde vi landa fisken och jag var helt slut!

12,6kg pressades vågen till !


107 cm lång .


Satt skönt att få en ganska bra start på året. Jag fiskar på som vanligt och kommer bli en hel del färnapass och även en hel del karppass!


Skitfiske på er och i med linorna i vattnet ! / Fredrik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar