fredag 17 februari 2012

Booom 10+!

Har även varit ute idag då jag verkligen inte kan ligga på latsidan om jag ska få tag i min storgädda!

Hur som helst.  Gädda stod på schemat. Vi kom ut runt halv  niotiden och hade fått ut alla grejer runt halv tiotiden. Grymt väder , ingen vind! Hur skönt som helst.

Dagen tickade iväg och vi hade väldigt segt fiske. Inte föränn runt tretiden på eftermidagen kom första fisken. Polaren springer fram och köttar in ett gott mothugg. Och svaret riktigt bra. Efter en ganska bra fight får vi syn på fisken i hålet och inser att det är as! Fick upp fisken på mattan och inser vilken fisk vi har fångat!  Vågen stannar på 10,28 kg! Första målet klart att få upp en gädda över 10 kg. Nu är det bara min tur att lyckas fånga en me !

C&R

110 cm .




Vi fick inget mer denna dag men vi är nöjda ändå.  Så ut med er på isen och fiska på för det tänker jag göra!


Skitfiske / fredrik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar