måndag 20 februari 2012

Tid ger resultat !

Och så var det dax för ett nytt ismete pass för mig. Jag har varit ute en sväng på isen idag (måndag )!

Åter igen skulle vi köra på ett nytt ställe. Vi  fick ut grejerna runt åttatiden, och fisket kunde dra igång .
Första hugget kom runt halv tiotiden. Vi springer till spöt och ser att rullen sprutar ut lina, gör mothugg och känner direkt tunggung. Efter en ganska dramatisk fight fick vi upp fisken på avkrokningsmattan!

111 cm.
Det visade sig vara  nytt PB för mig, då jag slår mitt gammla med 380 gram! Vågen stannade på 8580 .och fisken visade sig vara hela 111cm ,1 cm längre än polarens fisk från i fredags. Efter ett par snabba foton fick hon simma tillbaka.

C&R !

Dagen forsatte och de kom upp 3 fiskar till, alla mellan 4-6 kg. Det kommer nog fler inlägg under veckan då jakten på min 10+ forsätter.


Skitfiske på er / Fredrik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar