torsdag 16 februari 2012

Forsätter att kämpa på!

Som sagt forsätter jakten efter storgäddan genom ismete. Efter att kämpat ett tag kanske jag gjorde mitt livs misstag idag!

Dagen började med att vi bestämmde oss för att köra i vårt hemmavatten vid Bromölla! Runt  niotiden var alla spöna ute och fisket kunde dra igång, men det började riktigt segt och första fisken kom inte föränn runt 12-tiden!

Bra kondis . .
Dagen forsatte och en mindre gädda kom  upp. Strax innan vi skulle packa ihop och dra hemmåt så kom sista fället. Jag sprang fram och köttade in ett gott mothugg!  Det tog TVÄRSTOPP och 2 sek senare smäller det - linan går av. Besviken och arg på samma gång så inser jag att felet är mitt eget, att jag har för tunna grejer!  Troligtvis säsongens största gädda jag gick bom om! Men som tur är har jag tiden på min sida och det kommer att bli minst 4-5 pass till innan nästa vecka är slut, så håll koll efter mina nya inlägg här på sidan!



Kärlek och C&R :)



Skitfiske / Fredrik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar