tisdag 25 september 2012

Instruktion till flashfluga!

Tjenare!

Sitter här vid flugbindningsstädet och binder ihop lite inför höstens gäddfiske. Ibland kan det vara svårt att bryta en gammal trend på flugor eller så behöver man en nytändning.. Jag har testat runt lite olika modeller och just för fisket på kusten har jag upptäckt att uttrycket "less is more" stämmer in rätt bra. Jag har gått tillbaka till väldigt simpla flashflugor som är lätta att kasta i vågor och vind samt som klarar högt tempo på grunt vatten. Jag tänkte här dela med mig av en typ som fungerat väldigt bra för alla oss här i teamet. Skaparen av mönstret och tekniken har jag ingen aning om vem det är men en klassisk uppbyggnad och teknik som fungerar riktigt bra. Färger kan man variera helt fritt och skapa de mest galna kombinationerna. Huvudsaken är att man tror på det! Håll till godo och tills nästa gång vi hörs så får ni ha ett riktigt skitfiske för det ska jag!

Tight Lines

Erik




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar