tisdag 7 juni 2011

Kung Borre

Var ett tag sedan jag hade tid med fisket pga flytt! Men jag Kalle och Alexi var ute ett kvällspass på Ivösjön i Måndags. Fisket var extremt segt, inte ett hugg på säkert 3 timmar. Jag drog en liten borre men släppte precis vid båten. Vi körde vidare och provade ett grund där jag vet brukar stå gädda. Drog ganska så snabbt en 1.5kg gädda och humöret blev genast mycket bra i båten. vinden hade avtagit och vi drev en bit och ytaktiviteten ökade något enormt fram mot 8 tiden. Aborren högg på allt, popper, jigg, spinnare ja rubbet. Riktigt roligt! Vi drog säkert över 30 borrar, inga giganter men 3 stycken över 500g. Jag gjorde en riktig hemmameckad rigg också. Jag ville ha en kastdobb där jag kudne sätta på tafs och liten popper fluga! Men det hade jag dsv inte, så drog på ett söndrigt flöte som poppade i ytan och en liten flugan efter! Kan ni tänka er första kastet så satt den där! Alla i båten blev helt uppjagade och kunde inte förstå hur dom kunde vara så i stöten. När molnen klev på så avtog fisket HELT! Men vi hade iaf 2 timmar med RIKTIGT bra borre fiske!
Märkte ni att det åska?











Vi ses i viken!


// Jocke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar