fredag 24 juni 2011

Sutare - Feber !

Dags för ett nytt inlägg, efter att ha lagt fyra dagar i rad efter sutare, så är det dags att blogga lite!

Började i söndags då vi bestämde oss för att fiska sutare i kristanstadstrakten. Efter att ha fått in massa fisk på mäskplatsen och redan efter en halvtimme kunde vi landa första på runt 1,7 kg, ingen jättefisk men fiskeglädje ändå, 1 timme senare va det dax för mig att få en på kroken, men dock gick fisken fast i näckrosorna och fisken gick vinnande ur kampen. Runt 11 tiden högg en till som fick syna mattan, efter vägning och mätning kom de fram att fisken vägde 2,5 kg! 


Dom närmaste två dagarna gav inget större resultat och vi fick bara massa sarv och mört och bommade fiskar!

Igår åkte vi dit igen och mäskade ordentligt, vilket gav resultat! Efter knappt 40 min fiske fick jag min fisk, 58 cm lång och vågen stannade på 2820 gram, och kvällen fortsatte, knappa 20 min sen va det dax för polaren och ta en fisk strax under 2 kg, då vinden inte var på vår sida så bestämde vi oss att packa ihop och dra hem :)





Jag önskar alla en glad midsommar och skön semester !

Skitfiske / Fredrik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar