onsdag 8 juni 2011

Stormen har lagt sig!

Efter några dagar med riktigt uselt väder innehållande regn, hårda vindar och snöblandat regn så har det äntligen blivit fiskbart igen. Det har hunnits med ett par turer och jag har själv varit med en dag ut på havet. När vi släpper ner och kommer till botten så vimlar det havskatter där nere som rycker och sliter i jiggen men lyckas nästan inte kroka en enda havskatt. Det kommer upp någon mindre havskatt innan jag sopar på ett mothugg och spöet böjer rejält.. Fisken svarar med en rusning och jag förstår direkt att det är en hälleflundra som tagit jiggen. Efter lite stånk och stön så kommer fisken upp till båten och vi bestämmer att detta är en matfisk så fisken gaffas och tas in i båten. 115 cm och riktigt välmatad, så en vikt på 17-18 kg är nog rimligt. Efter det fortsätter fisket och jag lyckas igen kroka en annorlunda art mitt i kattfisket. Upp kommer en långa och jag förstår fortfarande inte vad den skulle hugga på jiggen för den var inte så mycket större än betet nämligen. Utöver det hände inte mycket mer på denna fisketuren men ack den som ger sig!

Fisket går vidare mot nya drömfiskar!

Tight Lines

Erik
115 cm power!

Härligt garnityr!

Den kaxiga långan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar