onsdag 1 juni 2011

Bindbeskrivning Spinnfluga

Tjenare!


Eftersom vädrets makter är emot mitt fiske just nu så kan jag tyvärr inte meddela om mer fångster eller andra roliga upplevelser jag har haft här uppe i Norge. Däremot delar jag med mig av en bindbeskrivning på en spinnfluga som jag gjorde i höstas! En välfungerande, effektiv och relativ billig spinnfluga som binds ihop ganska så snabbt och enkelt! Följ länken så hittar du beskrivningen på den. Perfekt att använda i grunda vikar när du vill fiska långsamt och samtidigt riktigt grunt ! En killer på gädda kan man säga! Enjoy!


http://www.youtube.com/watch?v=QaGtzcfyEMs&feature=related

Tight Lines

Erik

2 kommentarer:

  1. Snyggt Erik! Det är bara att börja tillverka för fullt i alla möjliga färgen och sälja hos Kalle.

    SvaraRadera
  2. Tackar ! Vi får se hur det blir med den saken.. Är efterfrågan stor kan jag mycket väl sätta mig vid bindstädet och knåpa ihop ett gäng om det nu skulle vara någon som är intresserad!

    SvaraRadera