tisdag 31 maj 2011

Abborren är här!!!

Min gäddfeber har lagt sig lite och jag har fått mitt förnuft tillbaka. När sommaren står inför dörren brukar gäddfisket bli sämre. Men en fisk som stormtrivs i den varma högsommaren är Abborren.

Tre timmars fiskande i helgeå resulterade i 50-60 landade fiskar och lika många tappade.






Abborre på fluga! 
 Sjunklina med bobbyfluga va receptet. 

Allt efter kvällen gick flyttade sig fisken längre ut och mina flugfiskekast nådde inte ända fram till fisken. Då riggade jag upp ett haspelspö med dropshottackel. Och då började huggsexan! Fiskarna va som tokiga i våra små jiggar. Största Abborren vägde 1097 gram.



Så ut nu med Er NU och fiska denna otroligt kämpvilliga och vackra fisk. Glöm heller inte bort att Abborren är en otrolig god matfisk.



http://www.recept.nu/1.310571/ernst_kirchsteiger/varmratter/fisk_skaldjur/halstrad_abborre_med_baconpotatis

Skitfiske!!

//Kalle Fiskeknuten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar