lördag 28 maj 2011

Hälleflundradax igen!

Dagens fiske bjöd på strålande sol, svag vind och en allmänt trevlig dag på sjön. NRK är uppe och filmar just nu inför en långfilm om hälleflundra och mycket tid går åt att filma och ordna bra sekvenser, dock lyckades jag norpa åt mig producentens spö under en liten paus och mitt i mellanvattnet hade jag först ett försiktigt hugg och efter lite lirkande lyckades jag få den att ta igen.. Mothugget satt som en käftsmäll på fisken och efter en bra kamp landande jag den och mätte den till 112 cm. Blev ett snabbt foto med självutlösaren innan det var dags för filmning igen. Utöver det kom det även upp en till fisk idag, en riktigt vacker fisk på ca 130 cm..
Utöver det hade vi även några sälar på besök ganska nära båten! 

112 cm

ca 30 kg

Sörfuglöy

Sälparty !


Tight Lines

Erik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar