torsdag 30 juni 2011

Ett kärt återseende

Ett ärende i stan lyckades inte så jag fiskade dropshot i 15 minuter.
Och ser man på! Det fungerar lika effektivt som vanligt.
Plopp! Första kastet, jigg och tyngd landar i vattnet. Pang! Tunga ryckningar och en liten rusning. Tror först att det är en gädda. När fisken kommer till ytan visar det sig att det är mitt livs abborre. Så vad gör jag...? Tappar fisken!!! Suck och stön. Men finns där en abborre finns flera. Nästa kast sitter det en ny fisk på kroken. Efter 15 min fiske har jag landat 7 fina abborrar. Alla fiskarna högg på Darts dropshot Flatail 8cm. Min favorit jigg!!!



Världens bästa jigg!





Imorgon fredag kommer jag få in Skippy Fish jiggar i alla färger.
En doftjigg som är smaksatt med huggutlösande doft. Har visat sig
ha en mycket attraktiv gång för aborre.
Mycket lämplig till drop shot och vanligt jiggfiske.

Välkomna in till Fiskeknuten.

// Kalle

2 kommentarer:

  1. Hej
    CWC har nya dropkrokar som du bör prova
    Gå in på normark & kolla eller titta i min blogg!


    Mvh/David

    SvaraRadera
  2. Hej! Krokarna är redan testade och finns i butiken :D
    MVH: Kalle Fiskeknuten

    SvaraRadera