fredag 1 juli 2011

Bra fiske i nordanvind?

Trots fallande lufttryck och nordanvind levererade dropshotfisket idag också. De nya Skippy Fish jiggarna fungerade utmärkt. Min första tanke var att dom är på tok för små. Men där jag fiskar livnär sig abborren  bland annat på spigg. Och jag har fid flertal tillfällen fångat abborre som har munnen full med spigg. Spigg är en liten fisk på ca 5 cm,
http://www.fiskbasen.se/smaspigg.html


Dagens största.

Fyra nya skippy fish (5 cm) färger som fungerade bra idag.


Jag har fått många fina rapporter av kunder gällande abborrefisket i Helgeå, och det glädjer mig men tänk på att inte ta upp all fisk ni får. Stora fiskar har kraftiga reproduktionsgener och små fiska ska givetvis få en chans att bli större. Ta hem fisk med förstånd och tänk på att nästa generation också ska få uppleva samma dropshotfiske som ni får :)



Skitfiske!


//Kalle Fiskeknuten

1 kommentar:

  1. fin blogg kalle! maila mig fredrik@angsmo.se har lite frågor!

    SvaraRadera