torsdag 28 juli 2011

Harasjömåla inte som förr!

Hej!

Längesedan jag var och fiskade nu! Men jag, pappa och lillebror åkte tidigt den 27 Juli till Harasjömåla för att fiska båge. Vi provade drop-shot, spinnare, skeddrag, meta med mask/räka/powerbite, flötesmete/bottenmete. Vi såg endel fisk som tog i ytan, men inte ett smack! Vi såg inte en landad fisk på hela dagen! Jag var i flugsjöarna Björnagylet och dammensgyl. Där hade dom tagit 1 fisk på hela dagen!
När klockan var 4 så stack vi till receptionen och klagade. Då fick vi fiska i dom två företagssjöarna Aspagylet och kalvagylet. Där tappade jag en fisk på fluga och en på liten wobbler!
Jag har aldrig varit med om så dåligt fiske! Så från och med idag så kommer jag aldrig sätta min fot där igen. Svårt att komma till att fluga i andra sjöar mer än flugsjöarna, trångt och fullt med näckrosor som "om" man skulle fått fisk så hade dom stuckit in där och då hade det varit kört!
Nej Harasjömåla, där blir det inget mer fiske.
Annars hade vi det underbart trevligt, fin stuga och jättefint väder hela dagen!
Brostorp och Sjöarna hos Jan i Arkelstorp få besök inom en snar framtid!

Skitfiske - Ja faktiskt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar