tisdag 5 juli 2011

Morgonfiske sparar tid!

När alarmet ringde kl 05:00 imorse förbarmade jag mig först, för att sedan tänka på fiske och gå från zombie-mode till klarvaket tillstånd på två sekunder! Här skulle jiggas ett par timmar innan jobbet.

Efter en stadig frukost och en dusch bar det iväg, via Statoil för andrafrukost och lite livets dryck. Ungefär klockan sju parkerade jag med en tvärnit i anslutning till fiskeplatsen, snabb rigg knöts och iväg mot vattnet.

Dagens största :)
Både gula "masken" och Kalles favorit levererade. Lite skit i vattnet gjorde att jag fick rensa kroken och tyngden ganska ofta. Vet inte om det var tröttheten som gjorde att jag krokade uselt, men trots bra med hugg lyckades jag bara landa fem fiskar fram till 09:00, men vad gör det när tre av fem gissningsvis snuddade och klev över halvkilosstrecket. Jag måste skaffa en våg!


Jag bytte plats och kom fram till ett lite grundare parti, där spigg och småfisk fullkomligt sprutade ur ytan. Vi vet ju vad det betyder... Ett par kast senare... några korta stötar, ett mothugg och den här fina satt på kroken.
Glupska fiskar!
Fick den här "något" oskarpa bilden med undervattenskameran.

Två timmars fiske innan jobbet var lätt värt att gå upp tidigare för. Det är bättre att man fiskar då än inte alls!
Förresten vill jag dessutom tipsa om Fiskejournalens tävling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar