fredag 29 juli 2011

Abborrfiske med vändning!

Tjenare alla fiskarbröder! 

Den senaste tiden har jag knappt hunnit med att fiska utan har haft annat för mig, men i tisdags hann jag med en tur på gamla favoritsjön Boren utanför Motala med en mycket god vän och hans flickvän. Vi hade siktet inställt på abborre men första fisken för dagen visade sig vara en gädda av ganska god kaliber. På mina lätta abborrprylar, tunn lina och ett litet bete så var det en nervig kamp innan jag landade den. Fisken förvarade vi i en karpsäck i vattnet för att värna så mycket som möjligt om dess liv i det 20 gradiga vattnet. Sedan hoppade jag i och gjorde en lite annorlunda posé på den, för omväxlingens skull. Vi fångade totalt 8 gäddor under dagen och lite småabborre. Imorgon blir det nya tag här nere i Kristianstad och då med dropshot som metod. Häng med på bloggen!




Tight Lines Erik

1 kommentar: