tisdag 12 juli 2011

Norgeresans avslut

Min tid i Nordnorge och Tromsö är slut för denna gången. Jag lämnar det med många erfarenheter rikare och med minnen för livet. Naturen och fisket är världsklass, inget snack om den saken och känslan att vara på en sån makalöst vacker och mäktig plats är fantastiskt. Dagarna har varit fyllda med nya upplevelser varje dag, inte bara stora fiskar, kraftiga hugg, brutala rusningar och urladdningar från hälleflundror upp till två meter långa utan även häpnadsväckande naturupplevelser såsom när vi hade 5 vikvalar som lekte runt båten eller den dagen då en havsörn gick ner och plockade en stackars tordmule en bit från båten. Jag har själv hunnit med några fisketurer på senaste tiden och lyckats att få känna på hälleflundrans otroliga krafter igen. Jag lyckades bland annat landa ett nytt personbästa på hela 161 cm. Utöver det fick jag även ett par "mindre" fiskar på 35 samt 10 kg. Det är absolut inte sista gången jag utmanar dessa otroliga fiskar uppe i Nordnorge. Jag kommer att återvända, mer taggad än någonsin och jag ska lyckas med mitt mål, oavsett hur många dagar det tar så ska jag fånga en fisk som är både längre och tyngre än mig själv. Jag kommer nu bege mig hemåt och ge mig ut på jakt på nya upplevelser och nya storfångster.

161 cm råstyrka

35 kg pelagisk flundra


Tight Lines

Erik

1 kommentar:

  1. Grymt!

    Vad kan en 161 cm hälleflundra väga in på ungefär?

    // Danell

    SvaraRadera