söndag 10 juli 2011

Frustration, öl och flugbindning.

Herr Danell är schemalagd att jobba denna helgen fick därför skippa festandet. 
Men vad gör det? När sambon åker till stan för att festa kör jag ut till abborrstället!


I senaste laget kom jag fram till fisket, men fram med spöt och det färdigknutna jigtacklet. Ett par små hugg i första kastet men ingen krokad bådade gott. Därefter var det dock mer eller mindre stendött! När det började skymma rejält vid 23-tiden kunde jag räkna till kanske 10 mindre hugg, ett rejält som jag bommade och en ynka landad abborre. Knappt större än jiggen!


Så nu sitter jag här, frustrerad, och bloggar istället. Jag tänkte tipsa om två saker, först och främst den utmärkte skotske flugbindaren Davie McPhails YouTube-sida. Han visar pedagogiskt och med en hel del knep hur man binder många olika typer av flugor. Kan sitta i timtal och lyssna och titta när Davie binder. En superkälla till inspiration om inte annat!


Bindningen bör utföras i samband med avnjutning av den karibiska drycken nedan ;-)


 Väl mött // Danell

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar