onsdag 4 april 2012

Det riktiga silvret.

Long time no seen... Mina blogginlägg har lyst med sin frånvaro den sista tiden. Och det beror endast på att jag inte haft något bra fiske att prata om. Premiären den förste Januari började bra. En fisk landad och fisket fortsatte ganska bra. Jag lyckades landa tre fiskar på tre pass. Sen kom vintern och fisket för min det stod still. När väl kung Bore släppte sitt grepp och våren började nalkas så var det på det igen. Men fisket för mig har varit otroligt trögt den sista tiden. Är nu inne på mitt sjunde pass och havsöringen lyser med sin frånvaro. Tröttnar du aldrig? En fråga som man får och som man ställer till sig själv många gånger. Nej! havsöringfiske handlar om uthållighet. Han eller hon som har sitt bete mest och flest gånger i vattnet får mest fisk. Så till helgen är det dags igen. Nöta, nöta, nöta förr eller senare kommer fiske in och då gäller det att flugan/betet är i vattnet. Så ut med er och fiska. För det ska jag!!!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar