tisdag 3 april 2012

Silver gav mig Silvernålen !

Jag har verkligen inte haft tid att blogga, då fisket har tagit all min tid, men här kommer iaf ett litet och snabbt inlägg :)

Har fiskat en hel del efter id  här i Helge å.  Jag har verkligen lagt både tid på och min själ för att försöka lura denna fisk! Men som vanligt kommer inte jag och iden riktigt överens. Utan nån större fisk gav jag upp att jag id denna våroch siktar istället framåt!

Hann med ett björknapass för nån vecka sen. Ganska segt fiske till en början men mot kvällningen lossande det och jag kunde lura upp ett gäng fina faren! Även ett delmål för fiskeåret - en björkna över 800g! Min fisk pressade vågen till 860g och längden stannade på 42 cm!





Då detta var min 5:e regg-art sen jag började meta seriöst, så siktar jag nu framåt och ska försöka ta 10 regg-arter! Efter att jag har nu tagit 5 regg-arter belönas man av sportfiskarna med en silvernål!



Då jag har ett fullt schema med en hel del nya arter jag ska hinna med denna vår så kommer även en hel del inlägg så håll utskick.

Skitfiske  / Fredrik

1 kommentar: