måndag 23 april 2012

Guld eller silver?

Varför jaga silver när det finns guld?
Som jag tidigare sagt har mitt fiske efter havsöring ej varit så framgångsrikt. Men det finns en annan sorts öring som börjar vakna till liv nu när våren är på gång. Nämligen den stationära öringen. När vintern släpper sitt grepp om Sverige och våren värmer till så börjar insekts livet komma igång och man har stor chans att fånga öringen på torrfluga. Jag får många frågor om vart, hur och när jag fiskar den stationära öringen. Och det ända jag kan säga är att dom finns på många ställen. Öringen är en tuff art som klarar sig bra i dom flesta vatten.




Jesper lyckades landa en fin öring och vågen stannade på 1,2kg
Fisken tog på en nattsländekläckare.


Ut med er och fiska!!!

// Kalle

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar