lördag 21 april 2012

Utforskande Gäddmete!

Jag och Stoffe var ute idag och rekade lite nya Gäddfiske platser längs med Vramsån idag. Dagen började med lite mete av betesfisk (helt sjukt egentligen hur det kokar med vitfisk i den ån). Skrällen under det metet var att jag fick en liten färna då jag lagt en hel del pass i Almaån efter just färna utan att fånga en enda. Men efter ungefär en timmes fiske så hade vi fått ihopa nog med betesfisk till våran lilla upptäksfärd. Vi flyttade oss till de tänkta sträckan och började meta och redan på tredje kastet så dyker mitt flöte varav jag krokar och fisken sitter på.  efter några minuter så får Stoffe även en. Efter ett tag så vandrar Stoffer ner längs ån medans jag nötter vidare och efter bara en liten stund så dyker mitt flöte igen. jag krokar och känner bara en helt klart tyngre tyngd, två sekunder senare spottar gäddan ut mörten typiskt... jag fortsätter trotta samma flera gånger i drygt en timme men lyckas inte få fisken hugga igen. så jag börja med promenera neråt. Till sist så sumerar vi dagen med 3 gäddor till mig (en bränd) och 1 till Stoffe. Kan det här vara vändningen på min fiske torka? lägger till sist upp en bild på en snipa från Vramsån. visst hardom vacker färg?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar