måndag 18 juni 2012

Nytt pers på karp .

Halloj!

Då har jag varit ute på nya fiskeäventyr. Denna gången stod karpen i sikte! Jag och en polaren besökte ett vatten i hemtrakterna! Vi tänkte ta karparna på ytan, men väl vid dammen va ytfisket väldigt segt. Så jag slängde ut ett av bottenspöna. Då jag hade varit inne i butiken samma vecka och köpt mäsk, så passade jag även på att prova en av alla bollies Kalle har hemma! Satte på betet och slängde ut!

Vi forsatte med ytfisket och efter en stund ser jag en karp som har min brödbit i sikte men så klart skrämmer jag denna fisken när jag reser mig upp! Men precis efter jag har skrämt fisken så börjar det tjuuuta i mitt larm, jag hade glömt bort att jag hade ett spö till! Tog tag i spöt och känner tung-gung direkt och efter en riktigt grym fight kunde vi håva fisken. Detta skulle visa sig va nytt PB för mig, fiskens längd blev 81 cm och vågen pressades till 9,1 kg! Betet skötte sig utmärkt, inte sista gången jag kör me det betet iaf! Vill ni prova samma bete som jag tog karpen på så körde jag med 14 mm "Hot Demon" bollie från Starbait. Detta betet finns på Fiskeknuten som jag skrev innan, och betet finns även i 20 mm!

Morgon bild !


Fisket kommer väl ligga på hyllan ett tag framåt då jobbet går före. Men håll ögonen öppna, kanske hinner jag med ett kvällspass nån dag!


Skitfiske / Fredrik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar