lördag 23 juni 2012

On the road!

Lagan är korsad, och vi är äntligen på väg! Siktet är inställt på Rena i Norge, där vi hoppas på ett härligt fiske och en härlig semester. Flugaskarna är laddade till bristningsgränsen med imitationer av alla upptänkliga slag, meter och meter med tafsmaterial är nerpackat, linorna smorda och fina och timmar framför spegeln övandes med håvrörelser är lagda. ;)

Ni som ska ut på fiskeäventyr, se till att ladda rejält med både flugor och tafsmaterial, i alla fall om ni tillhör min kategori av utövare i denna grovt beroendeframkallande fiske, där träden utgör ett allvarligt hot mot linbågarna...

Skämt åsido, det är bättre att ha med för mycket än för lite, och var rädda om naturen.

Det blev ett lite längre blogginlägg än jag tänkt mig, och det lät mycket bättre i huvudet innan jag skrev, men nu ska jag fortsätta njuta av åkturen med några av de härligaste vänner man kan ha, på väg mot något av det härligaste man kan göra.

Nippe

1 kommentar:

  1. Härligt klistermärke!!

    Kolla gärna in på sidan www.flugspon.se och se om ni vill att jag skall lägga med er butik. Bara att maila!

    //Jonas

    SvaraRadera