fredag 11 november 2011

Flugbindning till havsöring!

Tjenare.

På min resa till Stavanger i Norge så stannade jag i Oslo hos en polare över natten. Där blev det flugbindning på kvällen och jag visade honom några heta tips på fiskimitationer till havsöring. Dessa är bundna med SLF-dubbing, Angel-hair samt epoxyögon och epoxylim runt ögonen. Dessutom är dem bundna på F-314 från Gamakatsu. För att få en bindbeskrivning kan ni höra av er till mig eller lämna en kommentar här på bloggen. Simpla flugor som går fort att göra och är riktigt effektiva! Snart är det 1 Januari och dags för havsöring. Jag kommer att göra ett försök här borta i Stavanger i vår på öringar, får se om dem kniper just en sån här fluga!

Tobis, Spigg och Smörbult!
Ruskigt het spiggimitation!
Tight Lines

Erik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar