söndag 6 november 2011

Kort trollingpass med wobbler!

Tjenare.

Eftersom detta var min sista möjlighet att fiska i Sverige innan jag åker så bestämde jag och Albin oss för att testa Råbelövssjön och tog en kortare fisketur mitt på dagen för att trolla lite gädda. Vi kom ut på sjön framåt 9 och hade snabbt grejerna i vattnet. Vi körde 6 spön med "Great White" spöparavaner och wobblers i linändan. Fisket började lite segt men sen kom en kort huggperiod och snabbt hade vi landat fyra snabba gäddor i vikterna kring 2-3 kg.

Överlistad av en Rapala!

Vi fortsatte sedan fisket och det dog ut totalt under ett par timmar innan nästa huggperiod inföll och vi landade ganska raskt fyra stycken fiskar till mellan ca 1-3,5 kg. Dagens sista hugg blev ett dubbelhugg och vi kunde båda drilla in varsin gädda med en Nilsmaster wobbler sittandes som ett munspel i munnen. Dagens bästa beten var helt klart Nilsmaster 18cm och 15cm i grälla färger. Några fiskar tog vi även på en klassisk Rapala Supershad-rap i sjunkande variant. Samtliga fiskar tog på nerblyade wobblers på långa linsläpp i ganska låg hastighet.

Dagens dubbelhugg. Bägge två på Nilsmaster!