tisdag 8 november 2011

Ledig dag, fiskecomeback!

Efter ett fiskeriuppehåll på drygt två månader efter den så nedslående Ammarnäs-resan (läs här) bestämde jag mig för att köra en förmiddag i en av Harasjömålas flugsjöar idag. Upp 6, snabb frukost, inom macken och iväg. Lagom till soluppgången var jag framme, i princip vindstilla men fuktigt och temp kring 5°-strecket gjorde det riktigt ruggigt. 
Kyckling/Curry-baguette kan vara det GODASTE!
Som vanligt fick jag ingen fisk, enda "resultatet" är ett följe och en fisk som var uppe och vände vid flugan i 190 blås vilket såklart resulterade i ett lönlöst mothugg. Enligt "Harasjömåla-guden" Alex är sinktip-lina A och O där uppe, och eftersom han håvar flertalet regnbågar varje gång får man väl snart börja lyssna. Kalle säger dessutom att jag har för billigt spö, så man får väl passa på att köpa nu när Fiskeknudan har rabatt!


Ingen fisk idag alltså, men jag är fan ta mig lika glad ändå! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar