tisdag 1 november 2011

Ny teknik!

Då va det dags för ett nytt inlägg från mig. Nu när det är gäddfeber här på bloggen så bestämde jag och min vän att vi skulle ut och testa lite gäddmete. Vi hade sen tidigare fixat bra betesfiskar, mört och id runt 25-30 cm. Så vi hoppades på att Stor gäddan skulle kliva på. Vi kom igång väldigt sent och hade trögt fiske i början. Gäddorna va super försiktiga och bara nafsade på våra betesfiskar. Det var hugg märken på nästan varenda betesfiskar som vi la ut. Till slut small det till och första fisken satt där. Efter en hård fight så gled den in i håvnätet. En fin fisk, men vi vet att där simmar finare och större fisk!!




Timmarna gick och det kom aldrig upp fler fiskar denna afton ! Men dom kommande dagar kommer nog bli fler metpass efter den gröna fisken.

Jag har äntligen fått mina beten för Blekinge fisket. Och jag anser att spinflugor är det bästa om man ska spinfiska gäddor i Blekinge. Presentationen med spinnfluga blir mycket bättre än t.e.x jigg, spinnare , vobbler etc.
Man kan fiska mycket sakta när gäddorna är tröga eller fiska snabbt när gäddorna är på hugget. Här kommer en bild på mina favorit flugor.





Skitfiske / Fredrik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar