lördag 29 oktober 2011

Blekinge bleka.

Idag åkte även jag ut på kustfiske, lite längre bort än övriga grabbar, nämnligen blekinge skärgård. Mötte upp några bekanta och rampade båtarna. Började morgonen med dimma, som sedan försvann när solen tittade upp. Vattnet låg blank och det kändes inte helt optimalt. Det gick inget vidare heller. Jag och Jörgen kammade noll, med några efterföljare och skrämda gäddor som bästa resuktat. Johan och Fredrik fick två stycken på 3 och 4 kg, och en tappade inne vid båten. Inget verkade gå idag. Jörgens fluga var inget att ha och mina jerkbaits var inget att ha. Som tur var värmde den nya Pinewoodjackan av modell dolomite mig väl under hela turen, finns att köpa hos kalle! Det är bara att nöta på, til lslut ska väl gäddfisket vända, jag har inte haft något vidare gäddfiske sen i mitten på sommaren, och det börjar bli trötsamt nu! Men snart säger det nog SMACK!



//Albin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar