torsdag 27 oktober 2011

Blekinges gröna guld

Jag och Erik stack iväg och hoppades få några timmars fiske innan det blev mörkt. Prylarna var i vattnet vid halv fyra och vid första spotten så blev det noll fisk.
Med tanke på dagens förhållanden (6 m/s O, luft temp 7c) så tyckte vi att det var konstigt att vi inte ens haft en kontakt.
Vi stack vidare och körde till en fin vik där vi vet det brukar stå fisk. Min andra fisk var en riktigt fin flicka i bra kondis som går upp och klipper min fluga i ytan! 2 meter utanför vassen bestämde hon sig för att ta en tugga. Direkt såg vi och jag kände att det var en bättre fisk. En snabb foto session så fick hon åter sin frihet tillbaka. Blekinge är magiskt och kommer så också alltid förbli. Jag satte nytt PB. Erik blev av med sin oskuld och tog 2 vackra snipor som även dom var riktigt feta.
Totalt blev det 4 gäddor upp här, alla i fin kondis.Alla gäddor knep hemmabundna flugor som var i färgen svart/koppar som säkert Kalle kan fixa om ni frågar snällt.

Jag har länge velat lära mig gälgreppet som det pratas så mycket om. Jag köpte dessa vantar idag som var otroligt sköna att fiska med som dessutom är förstärkta som gör att man inte kan få några krokar i fingrarna! 299:- och både du och fisken går vinnande ur striden.








Fiskarna jag landade idag vinschades upp av ett Guideline act4 klass #8.Guideline Reelmaster och en Guideline Pike 8#. Ett sjukt prisvärt kombo som är otroligt skönt att kasta med. 2999:- För spö, rulle och lina.


Dagens största fisk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar