lördag 29 oktober 2011

Dåligt väder?

Är det inte typiskt att när man vill ha dåligt väder är det bra väder och när man vill ha bra väder är det dåligt väder??

Kristallklart vatten, strålande solsken och vinstilla brukar ju aldrig vara bra gäddväder. Men jag och Jörgen trotsade förhållande och gav det en chans. Nästan direkt drog jag på en liten snipa och Jörgen likaså. Jörgen gick ifrån mig och testade en annan vik, När jag fiskat av hela viken jag började i så gick jag bort till Jörgen och där möts jag av en massa skrik och vrål. Under 30 min har Jörgen värsta rock n roll fisket. "Ser du plogen, ahhh en virvel, nej jag bommade, japp där satt den, kolla fisken bakom" osv..... Och visst såg jag.... På avstånd.... Kul för Jörgen får man väl säga. Sista fisken Jörgen landar är ganska ok så jag tvärar viken för ett foto. När jag ska fotografera så lyfter Jörgen upp fisken i ett gälgrepp och då bestämmer fisken sig för att försöka slita sig fri. Jag ser hur hela Jörgens hand viker sig snett bakåt och Jörgen skriker och vrålar. Ett nytt försök och ett foto.
Ett stukat finger 4 fiskar upp med  topp på fyra kg och röda kinder = dagens resultat.
Hoppas på bättre....sämre väder nästa tur.

Skitfiske!

// Kalle


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar