onsdag 3 augusti 2011

Abborre

Kan meddela alla att bloggen hade under Juli månad 2 657 besökare vilket vi är mycket gladaöver!


Jag och Kalle var och fiskade igår! 03.00 var vi påväg mot fisket! Kände direkt när vi kom fram att det skulle smälla! Bra väder, lagom mycket vind och vi två män helt ensamma! Visst är det mysigt när vuxna karlar gör saker tillsammans! Kalle stod för första fisken, 400g. Sen drog jag tre stycken tätt där efter.
Men sen (saatan). Så hände det något mycket märkligt på mitt spö, kände ett sug i linan. Tänkte vad fan är detta, Id svarar Kalle! Efter en drill på ca 2 minuter så hör jag att Kalle får värdens jävla tjut/gap/skrik/skratt anfall! Citat- SAAATAN åh åh aaaa helvete Jocke det är nytt PB! slut citat.  Jag kollar ner och ser den största abborren jag någonsin sett! Kalle tar tag i linan och ska landa, jag tittar bort och hör bara "pjong" och ett helvete! Sen började ångesten, varför har man inte håv med sig när man väl behöver det!
Vi uppskattade fisken till 1.2-1.5kg, en enorm fisk som var stark som en oxe. Igår kväll hade ångesten fortfarande inte lagt sig, men en sak är ju iaf säker! Han var inte störst och han simmar fortfarande där!

- En dålig dag på sjön är bättre än en bra dag på jobbet!

Dropshot är här för att stanna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar