onsdag 10 augusti 2011

Fiskeresa...(vi hade iallafall tur med vädret)

Tänkte det var dags att dela med mig lite av mina tankar över resan som gjordes till Ammarnäs v.30!

För mig var det första gången jag skulle ge mig iväg på något sådant.
Förväntningarna var skyhöga, och då skojar jag inte!

Tyvärr så blev det inte alls som jag hade hoppats på, men moder natur kan man ju tyvärr inte styra i den riktningen man vill :)

Mycket regn dagarna innan vi kom dit gjorde att vattennivån steg nästan 40cm och det gillade tydligen inte fiskarna!
Men vi hängde inte läpp för det. Taggade till tänderna stod vi och dängde flugor i vattnet dagarna i ända utan större resultat. (Danell visade ju bild på en av mina sillöringar i ett föregående inlägg).

Det fantastiska med resan var att trots det usla fisket fanns det något annat att glädja sig åt, den FANTASTISKA naturen!
Magiskt! 
Vandring upp till fjället.
 Kalfjället var riktigt coolt att se!
Ser man ett berg/höjd här hemma (iallafall jag) så tänker jag att de går upp, och på andra sidan går det ner. Men när man kom upp för berget här så fortsatte det bara! Rätt mäktigt känsla att kunna se flera mil (kändes det som) i vilket väderstreck man än tittade.
Fjället. 
Finns säkert mycket man jag skulle kunna berätta om denna resa, men den som väntar på nått gott! :)

Veckan som kommer skall det tas ut lite semester, förhoppningsvis kommer det att tryckas in måååååånga fiskedagar!
Ha de fint och fiska på!

Simma lugnt // Andreas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar