söndag 28 augusti 2011

Karp karp karp...

Efter ett x-antal pass efter karpen är det dags att byta art, körde troligtvis mitt sista pass efter karpen inatt då jag har tröttnat på de och vill fiska en ny art!

Men hur som helst, karp stod på schemat och jag tog med en polare som aldrig fiskat karp! Vädret kunde inte bli bättre, 92% luftfuktighet och allmänt hett bara! Vi kom dit runt sju-åttatiden och hoppades att fiskarna skulle hugga direkt men så va inte fallet. Runt 12-tiden fick jag napp, jag sprang till spöt och kände motstånd men jävligt klent motstånd, fick in fisken och insåg att de va en skiten liten brax runt 1 kg. Inte de man hade hoppats på... bara till att kroka av och kasta ut igen. Två timmar senare var det dags för polaren att drilla fisk, visade sig vara en fjällkarp runt 3,5 kg! Självklart blev polaren glad för det va hans första karp och fisken var 64 cm lång! Vi fortsatte hela natten och hoppades på mer fisk men icke sa nicke, inte en enda fisk till, runt 11 drog vi hem! Framöver kommer jag lägga tid efter iden, det kommer förhoppnings ett nytt inlägg snart. :)


Skitfiske på er / Fredrik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar