lördag 27 augusti 2011

Ivösjön!

Dagens fisketur blev en spontan sådan. Tanken var att vi skulle ut och åka lite vattenskidor (men vädret såg ju inte ut att bli det bästa) så fiskespöet fick följa med det också!
Premiärtur på Ivösjön för min del. Stor sjö som det är blev man ju lite fundersam över vart man skulle börja fiska.
Vi körde rundor lite med båten och tittade och tillslut såg vi en vik som såg relativt het ut.
Gled in med båten och började jerka så smått. Efter ca 10 minuters fiske händer något oväntat. I sista draget på mitt kast (jerken är ca 2m från båten) så ser jag något röra under jerken och PANG!
Där satt den, och den var inte dålig. Det visade sig att vara ett personbästa på gädda för min del.
Tyvärr så hade jag ingen våg med mig men uppskattningsvis så låg den runt 7-8kg...
Gamla PB:t på 5,8kg spräcktes nog här va??

Enda gången man packar lätt för en fisketur så händer något sånt här, typiskt!

Men men, det är bara att på det igen och jag lovar att det här var inte mitt sista besök i Ivösjön!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar