torsdag 11 augusti 2011

Dåligt väder . .

Haft ett långt uppehåll från fisket ett tag, då varken vädret eller lusten har varit med mig! Men tog mig själv i kragen och tog med polaren på karpfiske!

Vi bestämde oss för att köra 2 dagar efter karpen i ett hemmavatten. Vi kom till dammen runt 5-tiden. Vi började fixa med allt, som mäska, sätta upp alla grejer osv . Runt 7-tiden låg alla grejerna i vattnet och vi kunde slappna av och ta nåt att käka! Timmarna gick och inget hugg än så länge.

Runt 4 på natten kom första hugget, och jag drillade fisken ett tag men efter en stund gick fisken fast och jag fick aldrig ut den, kroken lossnade och självklart var jag arg över detta, kändes som en riktigt bra fisk. Tog upp alla spöna och kastade om, alla 3 spöna känndes riktigt heta, runt halv 6-tiden började nappalarmen pipa så in iiiiiii! Fisken rusade över hela dammen och bort till polarens spö, drillade fisken runt 15 min innan jag insåg att jag hade fångat den enda gräskarpen i dammen (polaren tog den förra året). Fyfan va skönt, men frågan var ju, hade den gått upp i vikt eller ej? Efter vägning och mätning kom vi fram till att den hade gått ner 20 gram och växt till sig 1 cm!

Fisken vägde nu 10,78 och var 99 cm lång!
Natten fortsatte och innan vi gav upp hade 3 fjällkarpar och 1 spegelkarp fått syna håvnätet. Vi sket i att vara där i 2 dagar men jag skiter i de, jag är nöjd ändå! :)

Dom kommande dagarna blir det nog både gäddfiske och troligvis ett nytt karp-pass!
Vi får se vad som sker, se vad vädret säger!

Skitfiske på er / Fredrik 

1 kommentar: