tisdag 16 augusti 2011

Blekinges gröna guld

Tja! Jag och min sambo Elin var ute i Ronnebys skärgård och tänkte reka lite lastplatser för kommande gäddfiske! Hittade en liten vik där vi tänkte fukta vår utrustning. Såg riktigt fint ut när vi vada ut i det midjehöga vattnet. Mitt andra kast så small det till, en fin plog från sidan och en fisk på 1.2 kilo landades. Elin fick följe på sin Buzzer men missade mothugget, jag slänger ut där gäddan klev på och smack så satt även nästa gädda. 1.5 kilo. Efter det så hade vi många tapp och följare som högg efter betena men släppte, varav en som var i bra storlek. 3 meter lina kvar innan jag ska dra upp och göra ett nytt kast, då startar en plog 2 meter bakom och kör gärnet mot betet och hugger! Så jäkla svårt att kroka en fisk på bara 3 meter lina ute, som ds kör full fart mot en! Uppskattningsvis så var denna gädda mellan 4-6 kilo! Såg ju han ändå VÄLDIGT nära!
Det var så härligt att vara i blekinge! Havet! Naruten! Pulsen av att fisken jagar i ytan! Nära! Man får en helt annan bild av fisket när man står mitt ibland en!
Hade bara följe och hugg på den nedre flugan! Elin hade på orange Buzzer

Jag älskar mitt flug-combo Vision Venus #10 Vision Deep



Jag har bestämt mig för att mer och mer dra sig till havet! Jag tror det är större chans att få brottas med dom stora flickorna! Bättre helhetsupplevelse! Ara och Hammarsjön är inte direkt något som lockar när man har varit i Blekinge!
Blekinge vi ses snart igen! För jag älskar dig redan! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar